2006-01-08

Nu börjar det

Imorgon måndag börjar jag som oppositionsråd för folkpartiet i Norrköping. Det ska naturligtvis bli otroligt roligt, jag har lite svårt att förstå att det är bara politik som gäller nu. Tidigare har politiken alltid behövts kombineras med något annat.

Det är direkt in i hetluften som gäller imorgon. Jag ska hämta ut nyckel, sen är det möten som gäller hela dagen. Först lite borgerliga förmöten och sedan kommunstyrelse från kl 13.30. Kommunstyrelsen kan väl liknas lite vid en regering, fast med mindre makt. Inga superspännande ärenden, men resultatet från en moderat motion om en utredning av vilka områden som kan skötas av något privat företag har kommit.

Det finns en hel del kommunal verksamhet som kan läggas ut på entreprenad eller liknande, och därmed minska kostnader för kommunen, som kan användas till annat istället.

Imorgon kväll får ni en rapport om första dagen på jobbet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gratulerar för ditt avancemang och också för de spännande och svåra jobb (som kommer att finnas)i Ditt arbete som HELTID politiker.

God luck !

José Kimenga - se www.josekimenga.se

Anonym sa...

Jag gratulerar för ditt avancemang och också för de spännande och svåra jobb (som kommer att finnas)i Ditt arbete som HELTID politiker.

God luck !

José Kimenga - se www.josekimenga.se

e2npau sa...

lycka till, bryt ett ett ben - eller vad man nu säger på svenska ... :)

saralito sa...

Gud vad roligt. Som gammal sektionskollega värmer det i hjärtat att se ett det går bra för dig. All lycka till i framtiden också!

Mvh Sara (från Evagården)

Anonym sa...

Välkommen!

Det är riktigt kul att du nu får en rejäl möjlighet att försöka genomföra Folkpartiets politik på det lokala planet! Jag ser fram emot en spännande valrörelse. Lycka till!

Bertil Nilsson, ledamot (fp) KF.

Mathias Sundin sa...

Tack så mycket allihopa! Kul att du har hittat hit Sara! Hur är läget?

saralito sa...

Med mig är det bara fint, är jäkligt stolt över dig killen :) Hoppas allt kommer att gå kanon för dig, jag kommer att följa lokalpolitiken med betydligt mer intresse från och med nu.

Mathias Sundin sa...

Kul!