2006-02-05

Bra med debatten om Hageby

Det finns en intressant insändare i lördagens Folkbladet, av Mohamad Yusuf, medlem i den somaliska föreningen i Hageby:

"Det är bra att folkpartiet tar upp de problem som finns i Hageby. I den somaliska förening där jag är medlem är vi cirka 200 medlemmar. Av dessa är det två som har jobb. Även dem som är utbildade har inte jobb. Jag tänker inte ge mig in i den politiska diskussionen om folkpartiets förslag, men vi behöver en diskussion för att lösa Hagebys problem. Om vi ska kunna diskutera problemen måste naturligtvis dessa lyftas fram i ljuset. Nu upplever jag att det finns röster i debatten som istället inte alls vill ha någon diskussion utan menar att allt är bra, men för ändå inte fram något i sak som motsäger den bild folkpartiet presenterade i sin rapport. Men när så få människor arbetar så är det kris, oavsett om det också såklart finns bra saker i Hageby. Men ingen har påstått något annat. Jag välkomnar debatten och önskar att folk inte bara slog bakut och påstod att allt är bra. Problemen finns där och får inte sopas under mattan!"

Inga kommentarer: