2006-05-10

Mycket media

Idag har det varit en mediadag till stor del. Dels har vi gjort ett utspel som kanske kommer med i morgondagens tidningar, skriver mer om det då. Så har jag träffat NT och spelat in ett en minuts valtal som kommer läggas upp på NT.se någon gång framöver. Efter det åkte jag till Linköping för inspelning av Lokalforum som sänds i Kanal Lokal (f.d. Nollettan). Ämnet för dagen var övervakningssamhället.

Vi pratade om de allt fler övervakningskamerorna som sitter överallt och en grej jag förde fram är att detta visar på ett annat mer grundläggande problem: För ineffektivt och dåligt rättsväsende. Hade vi fler poliser som jobbade mer effektivt så skulle vi inte behöva så mycket övervakningskameror. Folkpartiet och Allians för Sverige lovar 3 000 ytterligare poliser till 2010, totalt antal på ca 20 000.

Sossen sa att hon tänkte jobba för ett tryggare samhälle med mindre klyftor. Jag undrade varför dom inte lyckats hittills, dom har ju trots allt haft 65 års maktinnehav på sig. Fick inget svar.

Imorgon ska jag besöka John Bauer-gymnasiet och på kvällen Ditt Nya Ättetorp.

Inga kommentarer: