2006-09-05

Folkpartiet står upp för folkpartiet!

Det verkar som det är folkpartiets roll numera att på det ena eller andra sättet dominera i en valrörelse.

Det är helt riktigt att Johan Jakobsson avgår, han borde ha agerat när han fick reda på detta i mars. Jag beklagar det dock för Johan är en mycket kompetent person och viktig för oss.

Jag är främst förbannad på dom inom LUF som pysslat med det här och det har jag också sagt till tidningarna när de ringt mig ikväll.

Jag känner också stor respekt för Lars Leijonborg som har hanterat det här mycket bra. Så ska en ledare agera i kriser.

Vår roll är att fortsätta stå upp för folkpartiet. Det dessa personer har gjort är oförsvarbart, men vår politik är lika bra för det och alla de andra tusentals folkpartisterna är lika bra för det. Några personers misstag ska inte drabba oss andra.

Jag tror trots allt inte att det kommer påverka valresultatet, såklart är det inte positivt, men inte heller någon katastrof rent väljarmässigt. Vår politik är som sagt densamma.

Vi fortsätter arbetet med att knacka dörr, prata politik i valstugan och skriva och berätta om vår politik. Det här är tråkigt, men inte mycket att göra åt. Mig ger det bara mer drivkraft att kämpa ännu hårdare.

Folkpartiet står upp för folkpartiet!

8 kommentarer:

Robsten sa...

Tyvärr verkar det vara så stort nu så det påverkar faktiskt väljarsympatierna, dessutom rapporteras det om fulla FPare och något ombud som slogs på en porrbio. Fördjävligt att sådant här ev. skall ge sossarna segern. T.O.M. jag börjar få vissa konspirationstankar...Hur är det möjligt att de klarar val efter val på någon skandal?

Anonym sa...

Trots att Folkpartiet nu också visat sig ha ett antal ruttna "ägg" i organisationen tycker jag det känns bra att dessa tagit sitt ansvar och lämnat sina uppdrag. Detta till skillnad mot Lars Danielsson (s) som trots sina lögner fortfarande jobbar kvar på Regeringskansliet men på en annan position(LD har ju bara lämnat sitt jobb som stabschef).

Rötägg finns beviserligen inom alla partier med den skillnaden att inom (s) tar man sitt ansvar genom att sitta kvar...

Anonym sa...

Du skriver att


Jag känner också stor respekt för Lars Leijonborg som har hanterat det här mycket bra. Så ska en ledare agera i kriser.


Henrik Brors har i DN en annan uppfattning och jag hålla med. Hela historien och hur FP har hanterat den är mycket märklig. Johan Jakobsson borde ha sagt allt han viste och avgått redan på måndagen. Lars Leijonborg borde inte get honom forsatt förtroende under tisdagens presskonferens.

För övrigt tycker jag att du har en mycket trevlig blogg och önskar dig lycka till i valet.

Captain Euro sa...

Nu ryker tydligen Niklas Svensson från Expressen också. När han fick uppgifterna publicerade han inte utan satt på dem i ett halvår och loggade även in själv.

Robsten sa...

Det trista är att sossarna har haft ett antal skandaler under mandatperioden, borgarna inte en enda vad jag kan komma ihåg. Det verkar som sossarna prickar in en präktig skandal (minns valstugedebatten) precis i rätt ögonblick i valspurten. Sådant här skall man inte vinna val på, det är inte vad jag kallar demokrati. Sossen som slarvat i väg sina kontouppgifter framträdde i TV i går, han framstod som någon vardagshjälte "jag är en idiot på datorer" och därmed var han förlåten. I First Class byter man lösenord på ungefär 20 sekunder, alla på mitt jobb har gjort det, även dataidioterna, jag ger dem nämligen ett standarslösen, som de i princip måste byta.

Anonym sa...

Som folkpartist tycker jag att Leijonborg ska avgå. När partisekreteraren känt till det i ett halvår utan att gå ut med det, när riksdagskansliets presschef har uppviglat till brott och när vice partiordföranden har använt sig av uppgifterna kan partiledaren inte längre skylla på några överentusiastiska ungdomsförbundare. Då måste han ta sitt eget ansvar och avgå.

Robsten sa...

Som icke folkpartist tycker jag han skall sitta kvar, detta motiverar inte en avgång. Var snäll och tala om vem som skulle efterträda honom nu tio dagar före valet?

Robert Nordman sa...

Nej, nej, nej! Leijonborg ska inte gå för det här!

Det finns det inga som helst skäl för.