2007-01-15

De 100 första dagarna

SVT:s dokumentär, "Alliansens 100 första dagar" var precis som jag trodde, men inte alls som jag hoppades. Jag hoppades att man skulle göra det man nu bara dels gjorde, sammanfatta vad som har hänt i och runt omkring den nya regeringen, men också faktiskt granska vad man faktiskt har gjort. Vilka vallöften som börjat uppfyllas och vilka som inte uppfyllts. Men då skulle inte dokumentärmakarnas tes, om att moderaterna bestämmer allt hålla, så det fick stryka på foten. Inte ett ord om att nästan hela folkpartiets skolpolitik börjat genomföras, då skulle ju som sagt tesen falla.

Widar Andersson (s) skriver om dokumentären:
"Var ingen höjdare tycker jag. Bl a gjordes sak av att allianspartiernas ledare gjorde gemensamma turnéer före valet medan de nu åker själva var och en för sig. Detta skulle uppenbarligen tolkas som splittring mellan partierna. Ja herre min skapare vad man ska få höra innan öronen ramlar av."

Inga kommentarer: