2007-04-14

Aaah härligt!

På promenaden hem noterade jag när jag traskade igenom Folkparken att ett nytt folk plötsligt hade uppstått. Grillröken låg tung och glada människor låg strödda både högt och lågt. Svenskar är inte ett tråkigt, inneslutet folk, men vem fan vill gå ut och vara glad och uppsluppen när det är svinkallt?

Väl hemma har jag hunnit ta mig en whisky och ätit lite kladdkada på balkongen, läsandes en mycket intressant bok om Tredje rikets uppgång och fall. Är framme vår våren 1939. Skrämmande att se hur Hitler så enkelt manipulerade omvärlden, inte minst Storbritannien och Frankrike. Och ännu mer skrämmande att se hur vi gör om samma misstag om och om igen, senast med Iran. Nåja, det kan inte dämpa mitt humör just nu. Jag öppnade nyss brevet från Skatteverket och såg att jag fått skatteåterbäring! Nu är det dags för soffan och LHC-Modo.

Flinten har nu rikligt med solskyddsfaktor på sig.

Inga kommentarer: