2007-05-10

Göran Persson, lobbyist

Igår på gymnasienämnden frågade jag några sossar vad de tyckte om Perssons nya karriär. "Kommentarer överflödiga", blev svaret och ögon himlades. Dom kunde bara inte fatta vad han pysslar med.

Jag tycker, precis som Carl Bildt, att det är bra att grabben har fått ett jobb. Men det är ju uppenbart att hans egen person alltid har och alltid kommer vara viktigare än partiet. Och det blir ju skoj när man läser vad han sa i sitt avskedstal på s-kongressen:

”Lobbyisterna arbetar inte för det nya. Lobbyisterna arbetar för det gamla. Framtidens lösningar har inga lobbyister. Det är gårdagens lösningar som har lobbyisterna.”

Göran Persson den 17 mars i sitt tal till partivännerna på socialdemokraternas extrakongress.

”Jag lockas av att kunna delta i samhällsutvecklingen i en annan roll … Den verksamhet som JKL bedriver blir allt viktigare för företag och organisationer och jag ser fram emot att kunna bidra med min kunskap och mina erfarenheter.”

Göran Persson den 8 maj efter att ha blivit rekryterad till pr-företaget JKL som Senior Advisor.

Inga kommentarer: