2007-08-05

En stilla middag

Blev igår till en hel utekväll. Först käk på PappaGrappa, sen hängde vi ett tag på nya trevliga kvarterskrogen Asken. Där döck ett gäng gamla polare från lärarutbildningen upp. Det har gått bra för dem allihopa. De blev klara med utbildningen efter nyår (som jag också skulle blivit om det inte kommit politik i vägen) och har jobb nu allihopa. Tre av dem på Kunskapsskolan, en har redan hunnit bli lagledare. Bra jobbat! Vi pratade bland annat om alla kufiska människor som hade gått utbildningen tillsammans med oss och hoppades att våra barn inte skulle få någon av dem som lärare... Det fanns ju en hel del bra också som tur var. Till exempel vi själva! Efter Asken fick vi för oss att svänga de lurviga på Palace några hundra meter bort, vilket vi också gjorde.

Nu i morse stapplade jag ner i källaren för att tvätta och märker att någon annan redan gör det. Irriterad tittar jag på bokningslistan - jag bokade tid igår - och ser att jag av någon mycket märklig anledning tydligen har bokat först den åttonde. Som tur var fanns det en tid klockan 13 idag. Får lugna mig tills dess.

Nu ska jag läsa lite fler motioner igen. Dom tar aldrig slut. Kommer bli debatt om Systembolagets vara eller icke vara. Ett par motioner vill slå fast att folkpartiet ska värna Bolaget och en restriktiv alkoholpoltik. Folkpartiet i Malmö däremot tycker att försäljningen gott kan läggas ut på licensierade butiker och ändå vara ansvarsfull. Jag håller med de senare.

Inga kommentarer: