2007-08-12

Grått

Snacka om grått väder hela dagen. Dessutom varmt och klibbigt. Har läst nästan hela dagen. De nummer av Economist som jag missade under utlandsvistelsen är nu genomlästa. Fantastiskt bra tidning som jag verkligen rekommenderar. Själva namnet på tidningen gör att man tror den bara handlar om massa trist ekonomisk forskning. Men icke. Det är en tidning om politik, forskning, affärsvärlden, litteratur osv. Otroligt allmänbildande och väldigt välskriven.

Efter lite uppehåll har jag tagit mig an resterande delen av Tredje rikets uppgång och fall. Är i augusti 1939, precis innan anfallet på Polen. Vi har mycket att lära av historien. Bland annat att inte falla undan för diktaturer, som vi gör regelbundet för Iran och andra.

Har också hunnit med lite skrivande, kollat på Meet the Press och förberett mig för morgonmötet i Alliansen. Vi har ett möte varje måndag morgon. Imorgon är det jag som sitter ordförande. Tänkte bland annat ta upp budgetprocessen och resor till andra kommuner.

Inga kommentarer: