2007-08-07

Hemma

Från Linköping. Vi la upp mini-landsmötet den 25 augusti där alla fp-medlemmar i Östergötland kan komma med synpunkter på motionerna till landsmötet. Kom in med tåget vid 21-tiden och ingen spårvagn i sikte de närmaste 20 minuterna. Fick bli en promenad hem, vilket inte gjorde något eftersom Clancy-boken jag lyssnar på är riktigt bra just nu. Brukar lyssna på ljudböcker när jag går nånstans.

På vägen hem på tåget läste jag en intervju med skådisen Kjell Bergkvist. Han sågade Ingmar Bergman med fotknölarna och menade att hans filmer var pretentiöst trams. Och när man frågar folk som gillar honom vilka filmer de sett, har de oftast inte sett så många, om någon, menade han. Jag tycker det är samma sak med Kubricks 2001: A Space Odyssey. Brukar fråga folk som hyllar den vad som egentligen är bra med filmen och väldigt få kan säga det. Men man ska tycka att såna filmer är bra. Själv tyckte jag att "datorn" är lite läskig, men att alla rymdskepp som åker runt till klassisk musik är urbota trist. Men jag är väl för trög.

Inga kommentarer: