2007-08-10

Kvällen

Har ägnats åt en rolig bok, No Excuses, av Bob Shrum. Politisk konsult som har lyckats förlora samtliga åtta presidentvalskampanjer han jobbat i. Men han skriver bra och underhållande. Tror jag ska kolla ett avsnitt av Jeeves & Wooster innan jag knyter mig.

Dagens nyhet om riktlinjer för sjukskrivningar är positiv. Jag har länge stört mig på det oerhört slappa förhållningssättet till sjukskrivningar i det här landet. Bara det att vi faktiskt säger "att sjukskriva sig", säger det mesta. Om någon tycker det är jobbigt när killen gör slut kan det leda till sjukskrivning. Bisarrt.

Därmed inte sagt att det inte finns många som verkligen behöver vara sjukskrivna. Det är just därför vi ska ha strängare regler än idag så att vi har råd att hjälpa de som verkligen behöver hjälp.

Inga kommentarer: