2007-08-12

Primitiva

Blir vi människor med några stänkare innanför västen. Efter den mycket lyckade premiären mot Bolton igår (3-1 till Newcastle) hängde jag hemma hos Peter Kjällkvist på kvällen där vi drack något så starkt som läskeblask och spelade kort. Jag var i stor ledning med bara min bror kvar som motstånd. Nu råkar ju tyvärr han vara pokerproffs och två inte helt genomtänkta all-ins från min sida förstörde kvällen.

Hur som helst, det där med stänkare innanför västen. Efter pokern tog jag en taxi hem, hade ingen lust att knalla på de mörka gatorna mitt i natten. Väntades på bilen stod jag i en port och hängde. En kvinna kommer och sätter sig och kissar några meter framför mig. Jag vänder mig bort när jag inser vad hon gör. Hon upptäcker mig och blir väldigt upprörd över att jag "står och tittar". Menar att det var väldigt otrevligt. Ja, va f-n tror hon jag tyckte? Och är man blyg kanske man inte ska pinka mitt på en gata! Bilen dröjde en stund så jag hann tyvärr se en hel del, mest män, som uträttade sina behov mot väggar, stolpar och annat bråte. Ibland inser man att vi inte är långt ifrån andra djur som lever på denna planet.

Inga kommentarer: