2007-08-28

Ut i Europa

I morgon åker jag tillsammans med andra heltidspolitiker i Norrköping och Linköping ut på en resa i Europa. Vi flyger ner till Zürich för att sedan åka en herrans massa tåg, och inte minst byta massa tåg. Meningen med resan är nämligen att studera resecentrum/tågstationer. Kommunen står inför en jätteinvestering på mellan 2-4 miljarder kronor i ett nytt resecentrum så det vill till att det blir rätt från början. Med andra ord kan jag tycka att resan är okej. Jag har tidigare tackat nej till att åka till Island på en flummig konferens, som jag tror mest var till för att man skulle få åka på skattebetalarnas bekostnad.

Jag känner mig riktigt stolt över Nerikes Allehanda som publicerade Lars Vilks bilder (som även jag gjorde här i bloggen för ett tag sen). Nu har till och med Irans "president" uppmärksamhet det hela och såklart är det sionisternas fel (aka judarna). Så som NA ska medier vara! Stå upp mitt diktatorer och förtryckare. Underbart att det är svensk tidning som gör det. Med på resan ska boken Londonistan, som handlar just om islamism.

Jag vet inte hur mycket tillgång till internet jag kommer ha. Förhoppningsvis finns det på hotellen. Om inte så vet ni varför det blir tyst här på bloggen till på lördag.

Inga kommentarer: