2007-09-06

Landsmötet here I come

Ska snart knalla ner till tåget och bege mig mot Västerås. Dramatiskt dag i går med försvarsministerns avgång. Jag tycker ärligt talat att hans resonemang känns något tunt. Det han avgår för är att han tycker att saker och ting sker i fel ordning, vilket jag har respekt för. Däremot är inget bestämt i detalj och ligger tre-fyra år in i framtiden. Med andra ord är det inte alls säkert att det blir några besparingar. Känns som det ligger mer av maktkamp mellan Borg och honom bakom.

Nåja, vi i folkpartiet behåller våra ministrar även om de slutar som partiledare. I morgon ska vi välja ny partiledare och tacka av en gammal. På lördag håller Janne tal som ny partiledare. Överallt ser jag positiva omdömen om honom, även från såna som verkligen avskyr hans åsikter. Han framhålls som en stark ledare, kompetent minister, rubrikmakare osv. De har helt rätt.

Förhoppningsvis kommer jag kunna uppdatera regelbundet från landsmötet. Vi får se.

Noterar att Joel Malmkvist vikar för Widar Andersson i Folkbladet och nämner undertecknads blogg när han lyfter fram bloggen som viktig del i debatten. Ledarskribenter är inte helt ute de heller.

Inga kommentarer: