2007-09-30

Rekommenderas: Asken

Jag har varit på kvarterskrogen Asken några gånger tidigare men bara suttit och druckit whisky och snackat strunt med mina kompisar. Men i fredags testade vi maten och blev mycket positivt överraskade. Jag åt en skomakarlåda som var helt gudomligt god (jag är rätt kräsen när jag äter ute). Erik käkade strömming och Lampan och Saga viltfärsburgare. Allt var enligt uppgift mycket gott. Asken går faktiskt in direkt på topp tre över Norrköpings bästa mat. I toppen hittar vi Pappa Grappa och förvånande också Deli på G:la Rådstugugatan. Tyvärr var servicen inte i topp, men de bad om ursäkt när vi gick därifrån och sa att det berodde på att det hade kommit oväntat många gäster.

På lördagen guidade jag på Rådhuset. Inte som något extraknäck utan det är något som kommunalråd och oppostionsråd gör på Kulturnatten. Riktigt skojigt. Läraren i mig kommer fram när jag får stå och berätta om gamla hus och skulpturer.

I dag ska jag in en stund till jobbet och träffa Erik. Vi håller på att planera ett litet projekt som ligger utanför politiken, men ändå har en viss koppling. Berättar lite mer i veckan troligen.

Kan tipsa om Sverigedemokraternas skuggbudget, som Fredrik Malm grävt fram.

Noterar att...

...EU öppnar för ökad invandring. Men tyvärr bara av "kvalificerad arbetskraft". Ett tyvärr väldigt vanligt förekommande misstag hos västländer. Det ska öppnas för all arbetskraft och ska man öppna bara för en viss grupp så borde det vara för okvalificerad arbetskraft. Det är de som behöver det mest och det skulle göra störst nytta i våra samhällen.

...Mauricio Rojas skriver om islam i GP: Skiljelinjen går inte mellan olika religioner eller mellan troende och ateister. Den går mellan dem som anammat upplysningens idel och dem som försöker undertrycka detta.

1 kommentar:

Saga Rosén sa...

Mmm det var supergott. Blev proppmätt också. Leve Norrköping! :)