2007-10-30

För lång dag

Det blev en lång dag i går, KF avslutades inte fören 22.10 - men dagen blev längre än så. Den fortsätter nämligen på torsdag. När alla ärenden inte hinns med på måndagen fortsätter KF på torsdag samma vecka. I går var det ett evinnerligt debatterande och ärligt talat en hel den tjafs om samma saker. Det fanns mycket relevant som sas men allt måste inte upprepas 15 gånger och har man många ärenden kan man inte vika ut sig hur mycket som helst.

På förmiddagen har jag besökt Teknikföretagen som var i Norrköping med en trailer. Där fick vi genomgå en mycket bra (och högteknologisk) workshop. Min grupp var väldigt kreativ och vi fick en mycket bra diskussion. Industrin är oroliga över att inte få tag i tillräckligt kvalificerad personal så mycket handlade om utbildning och skola, min hemmaplan.

Nu på eftermiddagen fortsätter mina besök i verksamheten när jag besöker Hamnbrohemmet där hemlösa har en möjlighet att sova och äta lite mat.

Inga kommentarer: