2007-10-08

Sök Stureakademin!

Nästa måndag ska jag upp och föreläsa på Stureakademin. Den utbildning som jag själv gick 2004. Det är en ära att få återvända som föreläsare och utbildningen var mycket viktig när jag själv formade många av mina åsikter. Min förutfattade mening var att utbildningen skulle bestå av 20 nyliberaler och så jag. Så fel jag hade. Debattens vågor gick höga och klimatet var väldigt öppet. Exempelvis kunde jag efter det året tydligt formulera varför jag inte var nyliberal, utan liberal i största allmänhet. Så här skriver jag på Timbros hemsida:

"Stureakademin har betytt oerhört mycket för mig. Förutom all intressant litteratur, alla intressanta diskussioner och alla suveräna föreläsare så hjälpte det mig i min egen process, där mina egna åsikter formades. Jag kan ta en fråga, vilken som helst, fundera på den filosofiskt, komma fram till en åsikt och framförallt väga den åsikten mot den verklighet vi lever i. Och politiskt nörd som man är så var det julafton att få så många bra böcker – helt gratis!"

Nästa år kan chansen bli din att få gå denna utmärkta utbildning. Är du ungefär mellan 20-25 år kan jag verkligen rekommendera den. Sista ansökningsdag är 1 december. Läs mer här.

Inga kommentarer: