2007-11-15

Dubbelbloggande

I dag har NT gett kommunal- och oppositionsråd möjlighet att börja blogga på NT.se. Jag driver ju sedan tidigare både denna blogg och min blogg om amerikansk politik. Tills vidare blir det dubbelbloggande. Jag kommer lägga mina inlägg här även på NT.se och vice versa. Sen får vi se hur det går. Min blogg hittar ni här.

Min plan var att besöka Hageby i kväll men det ser ut som jag får förhinder.

I morse och förmiddags var jag med i Radio Östergötland och i eftermiddagen ringde tidningen Arbetsliv och ville fråga om detta med elevmajoritet. I går röstade vänsterkoalitionen ner folkpartiet och alliansen när vi ville stoppa möjligheten för rektor att överlåta utslagsrösten till en elev och därmed, trots regeringens beslut, fortsätta med elevmajoritet. Nu kommer läget alltså vara så att 17-åringar kan rösta ner utbildare lärare. Det är helsnett.

Inga kommentarer: