2007-11-19

Äntligen måndag

Så hälsade mig kristdemokraternas politiska sekretare Ingrid när jag kom insläntrande fem i åtta. Förvånansvärt pigg i morse trots att SVT ägnade först ägnade tio minuter åt att prata om julblommor och sedan en kvart åt ombyggnaden av biblan i Stockholm. En snubbe tyckte ombyggnadsförslaget var fult och jättedåligt och en annan att det var jättebra, ungefär så mycket fattade jag. Inte det mest uppväckande av inslag.

Vi har fått skjuta lite på alliansmötet som vi har varje måndagmorgon. Karin Jonsson ska snart knata över till TV4 för att diskutera gubbar och Idrottsparken med Mattias Ottosson (som nyss kommit hem från en fotbollsresa med bara gubbar, hehe) och Margaretha Ericsson var tvungen att åka till Linköping för något akut Östsamärende. Hon är ordförade i Östsams fullmäktige.

När jag åkte till jobbet hörde jag att Radio Östergötland snappat upp min reaktion mot hoten mot sverigedemokrater.

I Folkbladet skriver SSU:s ordförande om Hillary Clinton och menar att om hon blir president så gynnar det jämställdheten i världen. Jag instämmer till fullo. Sen anklagar hon Bush för diverse trångsyntheter som jag i detta fall också delar, även om jag inte vet om alla hennes anklagelser stämmer. Hatet mot Bush är starkt inte bara till vänster i Sverige, men framförallt vänstern har missat en stor del av Bushs inrikespolitik. Den går nämligen ut på att öka statens storlek och använda en mer aktiv stat för att uppnå politiska syften. Något som rimligen borde tilltala vänstern. För detta får Bush mycket hård kritik från en del av de egna leden. För den intresserade har jag skrivit en hel rapport om saken.

Nähä, dags att svepa kaffet och få lite arbete gjort.

Inga kommentarer: