2007-12-28

Digital fotoram

Jag fick en digital fotoram av min bror i julklapp. En väldigt rolig och inte minst användbar pryl. Med digitalkamerans intåg och kamerans intåg i mobiltelefonen tar vi fler kort än någonsin. Men vi har kanske blivit sämre på att "framkalla" dom. Med en digital fotoram laddar du helt enkelt in dina bilder i den och kan visa en i taget eller hela slideshows. Sen ställer du ramen i hyllan precis som vanligt. Fantastiskt.

Det fattades en laddare i lådan när jag fick den. Var ute på MediaMarkt och fixade en så har kunnat börjat leka med ramen i kväll. Jädra bra ställe det där MediaMarkt. Väldigt servicevillig personal.

Har laddat ett par tvättmaskiner, måste ha lite rena kläder till resan. Ska snart ner till bror för att kolla På spåret. Roligare att kolla tillsammans och dessutom är inte min TV inkopplad. Tänkte köpa med mig lite mat från det rullande grillköket på Nya torget. Pratade med paret som har den. Dom gör inga stora pengar på Nya torget. Inget folk som rör sig där. Måste finnas ett bättre ställe.

Ska till bror i morgon också för att kolla Chelsea-Newcastle. Chelsea har halva laget skadat så det kanske finns en liten chans att vi bara får stryk med tre-fyra noll.

Inga kommentarer: