2007-12-10

Mord i kommunalrådskorridoren

Ja, så långt ska väl inte vi i oppositionen behöva gå för att ta över makten. Men lite oroliga blev både oppositions- och kommunalråd i dag på gruppledarträffen när det i mötesrummet mer och mer började lukta av någon sorts gas. Dessutom hakade sig dörren ett tag och vi kom inte ut. Men det var tydligen en lastbil som parkerat för nära luftinsläppet.

Hur som helst. "Mord i kommunalrådskorridoren" är titeln på en bok som ges ut av författarparet Bjurhamn/Ryderstedt. Ni kan göra som jag och köpa den genom spännande sidan Vulkan där vem som helst kan ge ut en bok.

Helgen har för min del mest bestått av handlade, i affär. Ett gäng bokhyllor från Ikea och lite elektronikgrunkor från MediaMarkt. En mycket bra affär för övrigt. Bra priser, stort utbud, alla maskiner är påslagna så man kan fingra och testa dom i affären - dessutom syns inte Peter Antoine till trots varningar i reklamen.

På lördagen fick jag hålla mig undan fotbollsresultaten och lyckades med det vilket gjorde att den eftersända matchen mellan Newcastle och Birmingham blev väldigt spännande. Äntligen en vinst för Newcastle! Nu kanske, kanske saker och ting kan bli lite bättre på den fronten.

Snart dags för KF-grupp hela kvällen. Ska bli skoj!

2 kommentarer:

Kikki Liljeblad sa...

Oj. Då får jag hoppas att jag överlever julen. Undrar vem som inte gör det..Får nog köpa boken och kolla efter.

Mathias Sundin sa...

Det tycker jag du ska göra =)