2007-12-20

Snart vila

Sitter på Rådhuset och mumsar på en balkansk smörgås. Fantastiskt gott! Köpte den av det trevliga paret som har ett rullande gatukök på Nya torget. Rekommenderar ett besök där.

Funderar på gårdagens manifestationer. Blev lyckade båda två. Den första, arrangerad av Karin Jonsson (c), var mer allmänt hållen mot våldet. Alla höll bra och korta anföranden. Jag berättade när jag för några år sedan utsattes för ett rånförsök i Stockholm.
Sedan på Tyska torget var stämningen självklart mer dämpad då Fuat Deniz minne hedrades. Markus Birro läste en bra dikt och Fader Dag höll ett långt, kraftfullt anförande. Fuats syster höll ihop arrangemanget på ett otroligt bra sätt. Vilken tjej.

Nu är smörgåsen slut och jag måste väl börja jobba igen. Trots att det lackar mot jul är listan lång på saker att göra. Men snart blir det vila några dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Mattias.ja, det blev en fin kväll. All heder till systern som orkade genomföra manifestationen. Och till dig som var där. För övrigt kan du väl hälsa Stjernkvist att jag heter Marcus, inte Mikael som han sade...Mvh Marcus

Anonym sa...

Marcus Birro ¨är jag alltså...