2008-04-22

BQ

Så kallas Fredrik Bergqvist, moderaternas nya oppositionsråd som valdes igår. Bara att gratulera och önska honom välkommen till korridoren. Som jag skrivit tidigare har vi jobbat ihop i gymnasienämnden denna mandatperiod vilket funkat utmärkt. Jag vet inte om det var fler kandidater igår men de som nämndes tidigare Jirina och Päivi hade båda varit bra också. Men nu är valet gjort och moderaterna kan förhoppningsvis börja blicka framåt.

En härlig arbetsdag ligger framför mig. Flera roliga arbetsuppgifter på agendan, bara någon enstaka möte. Dessutom tog jag mig en liten sovmorgon en halvtimme idag. Brukar försöka göra det efter måndagar med KS på eftermiddagen och KF på kvällen. Man behöver en halvtimme extra då.

Avslutningsvis något mer tråkigt. Mannen som sköt en trebarnsmor i huvudet med två skott dömdes till tio års fängelse. Det betyder att han är ute efter sju-åtta. Jag tycker det är bisarrt! Tio år! Det är ju ingenting för att kallblodigt skjutit en mamma med två skott i huvudet. Jag kan bara inte fatta.

Inga kommentarer: