2008-05-12

Möööten

En dag präglad av möten ligger framför mig. Jag har redan klart av ett. Varje måndagmorgon har vi möte i Alliansen. Bra tillfälle att rapportera om veckans som gått och prata om den som ligger framför oss. Numera har vi fått sällskap av Fredrik Bergqvist, Bq kallad.

Snart är det KS-info, alltså kommunstyrelsens informationsmöte. Vi tar inga beslut idag utan diskuterar igenom ärenden, får föredragningar av tjänstemän och har möjlighet att ställa frågor. Sen kan vi gå hem till oss själva, fundera igenom, prata i partiet, ta reda på mer information och så om två veckor samlas vi igen för att fatta beslut. Ett bra upplägg tycker jag.

Efter KS-info åker jag till Linköping för styrelsemöte i länsförbundet. Vår kanslist brukar alltid fixa bra käk vilket ju inte gör det hela sämre.

Helgen har ägnats åt kampanj i solskenet. Hann dock se upplösningen på Premier League och samtidigt följa IFK:s första vinst. Nu är vi inte jumbo längre. En vinst eller två till så ligger vi plötsligt betydligt bättre till.

2 kommentarer:

Lennart Nilsson sa...

Grattis, nu vänder det!

Mathias Sundin sa...

Tackar! Träffade Peter Örn igår, han tröstade med att han trodde vändningen börjat mot AIK. Jag får gratulera tillbaka till den vinsten.