2008-05-19

Uppvaktning

Hela eftermiddagen satt jag i Flygeln och lyssnade till gymnasieutredare Anita Ferm. Mycket intressant. Den nya gymnasieskolan blir väldigt bra om vi får till allt i praktiken. Självklart har jag funderingar och lite förslag på ändringar tror jag (ska läsa igenom hela utredningen först) men på det stora hela är det mycket bra.

Morgondagen går också den i skolans tecken. Jag ska till Stockholm för att lära mig mer om lärlingsutbildningen som införs på försök i höst. Norrköping har fått 44 platser. Inleder konferensen gör Jan Björklund. Efter han talat ska jag och Lars Stjernkvist uppvakta honom med en liten skrivelse från Norrköping. I den argumenterar vi för att myndigheten för yrkeshögskolan ska hamna i Norrköping. Det är utredarens förslag men vi har hört att bland annat skåningarna lobbar hårt.

Inga kommentarer: