2008-08-04

Men kom igen Tolgfors

Jag har alltid tyckt Sten Tolgfors verkar vara en reko människa och en bra politiker. Det förstnämnda är han fortfarande men det andra börjar jag tvivla så smått på. Mer tondöv politiker får man leta efter. Han upprepar med en dåres envishet att FRA-lagens kritiker har "missuppfattat" den, den leder "inte till massavlyssning av svenska folket, utan ska spana mot yttre hot".

Söte Jesus, vi VET att SYFTET är att ta reda på yttre hot. Ingen seriös debattör infrågasätter det. Vi VET också att FRA-lagen inte tillåter att alla svenskars mail granskas. Men vi VET också att FRA-lagen tillåter att ALLA svenskars mail som passerar gränsen kommer gå genom FRAs datorer. Det är DET som är massavlyssningen. Det är DET som är så farligt och så lätt kan missbrukas!

Det måste Sten Tolgfors ha begripit att vi menar. Eller fattar han inte det?

Bemöt oss istället!

Goddag yxskaft har fått en ny mening.

Jag tycker man ska vara respektfull i debatten, jag tycker att regeringen gör ett strålande jobb i väldigt många frågor, jag tycker att moderaterna är ett bra parti med många bra företrädare och många bra idéér - men jag tycker också att moderaterna på regeringsnivå i den här frågan uppvisat en tondövhet som vi sällan skådat och värst av alla är tyvärr Sten Tolgfors.

Inga kommentarer: