2008-08-19

Söderut

Sjukdomen har, precis som IFK, inlett ett återtåg. Det gör att jag i eftermiddag tror att jag kan hoppa på tåget ner till Malmö där KOMMEK inleds imorgon. KOMMEK är en kommunalekonomisk konferens för tjänstemän och politiker från kommuner och landsting. Proppat med intressanta seminarier - och en hel del mindre intressanta.
Fick ett SMS igår från Niklas Frykman, min kollega från Eskilstuna, som också ska ner till konferensen. Det gör ju det hela ännu roligare!
Det fanns inga hotellrum kvar i Malmö vilket gör att jag bor i Köpenhamn. Det ska också bli kul. Minns inte när jag var där senast, det var länge sen.

Anna Huss skrev igår en intressant debattartikel i NT som jag tycker ni ska läsa. Anna flyttade hit från Kina 1999 och förklarar i artikeln en del skillnader i synsätt och kultur mellan öst och väst. För att kunna motverka diktaturen i Kina är det viktigt att förstå Kina och kineserna.

Inga kommentarer: