2008-09-14

Besök från Nacka

Om ni ser några människor på stan som verkar onaturligt intresserade av parker och spårvagnar och dessutom är väldigt öppna, trevliga och liberala - då är det folkpartister från Nacka.

Sju folkpartister från Nacka som sitter i nämnder som har hand om stadsplanering och teknisk verksamhet har bestämt sig för att ägna söndagen åt att studera hur vi gör i Norrköping. När folk pratar om politikerförakt brukar jag lyfta fram alla dessa fritidspolitiker som är beredda att offra hur mycket tid som helst åt att göra samhället bättre för sina medmänniskor.

Vi åt lunch i Spiralen och jag visade dem sedan kort Knäppingsborg och Rådhuset. Innan lunchen åkte de treans spårvagn ut till Klockaretorpet och tillbaka. En väldigt trevlig spårvagnsförare hade tydligen berättat ingående för dem om spårvägens historia och framtid. Nu ska de knalla igenom industrilandskapet och titta på några av våra parker.

Himla trevligt besök. Fp:s nackaförening leds av Lennart Nilsson som också bloggar mycket flitigt. Hans enda nackdel är att han är AIK:are. Det är en utåtriktad förening som jobbar hårt för att profilera Folkpartiet i moderatdominerade Nacka.

Nu ska jag jobba en stund och om jag gör det tillräckligt fort hinner jag gå på fotboll sen. Vädret är ju riktigt hyfsat idag. Ta i trä.

Inga kommentarer: