2008-09-05

Jag måste vara dum i huvet

Jag tänkte så här på fredagseftermiddagen sträcka ut handen och se om vi kan enas kring något. Att jag är dum i huvet.

Varför i hela världen håller jag på Newcastle United? Klubben måste vara den galnaste i världen. Förra året vid den här tidpunkten var jag som vanligt mycket optimistisk inför den nya säsongen. Ännu mer än vanligt. Ny ägare som verkade stabil och bra. Ny tränare som verkade vara dito.

Ett halvår senare var tränare sparkad och den tredje på ett drygt halvår tillträdde. Jag var kritisk till att Big Sam fick sparken, men glad över att King Kev var tillbaka.

Nu ytterligare ett halvår senare har även King Kev försvunnit. Newcastle ska leta reda på sin fjärde(!) tränare på 15 månader. Herregud. Och inget kan jag göra. Bara lida.

Jag säger till mig att sluta bry mig, ändå kan jag inte. Jag måste vara helt pantad. Gonatt!

Inga kommentarer: