2008-11-02

Det kallar jag valrörelse

När jag var här i somras var det typ jag plus fyra-fem volontärer per kväll. På helgerna kanske 15-20. Nu när jag kom till Henderson-kontoret var det fullt med folk utanför och en lång kö till att få dörrknackningslistor. Inomhus var det proppfullt med folk som satt och ringde, 30-40 personer minst. Jag hörde av Mark, som jobbar för republikanska partiet med volontärer, att det dessutom var 500 personer ute och knackade dörr. Tre busslaster med folk kom från Kalifornien för att hjälpa till.

Jag gav mig ut och knacka dörr. Det var betydligt behagligare väder nu, 25 grader mot 40 som det var i somras. Rudy Giuliani kom förbi en sväng till kontoret och jag passade på att lyssna på honom medan jag tuggade i mig ett par pizzabitar. Sen ut igen fram till kvällningen.

Nu är jag tillbaka på hotellet och ska få i mig något att äta. Ett fotbad vore inte dumt heller.

Inga kommentarer: