2008-11-05

En fantastisk upplevelse

Jag har ont i ryggen, ont i fötterna och är allmänt bitter. Nädå, jag mår fint, förutom att jag faktiskt har ont i både rygg och fötter. Jag har knackat dörr 8-9 timmar per dag i ett antal dagar. Det tar på en gammal kropp.

Svängde förbi kampanjkontoret innan jag lämnade tillbaka hyrbilen. Operation städning var igång. Stämningen var dämpad, på ett sätt som den bara kan vara när man kämpat dygnet runt för något i månader och sedan förlorar. De jag pratade med ska dock fortsätta i politiken och började redan se fram mot 2010, då är det kongressval igen.

Jag tror att Barack Obama blir en bra president, även om jag då uppenbarligen tror att John McCain skulle ha blivit bättre. Trots ekonomisk kris ser jag fram mot framtiden. Känner mig hoppfull och full av entusiasm för politik.

Det jag tar med mig framförallt från resan är det otroliga engagemanget. En studieresa i demokrati. Visst har kampanjerna pucklat på varandra, så blir det när man tror så starkt på något. Men framförallt handlar det om hundratusentals helt vanliga människor som lagt ner otaliga timmar på båda sidor. Det är riktigt häftigt.

Nu ska jag ha semester i några dagar. Riktig semester. Hittills har jag bara kampanjat på semestern i år.

Inga kommentarer: