2009-01-20

43 blir 44

Jag tittade på min "att göra"-lista imorse och tänkte att den var lång och jobbig. Men allt är ju som bekant relativt. Barack Obamas "att göra"-lista imorgon är aningen längre och aningen svårare.

Som jag skrev igår har Obama hittills imponerat på mig. Jag är mycket nöjd med att han utsåg Hillary Clinton till utrikesminister och i övrigt verkar han omge sig med många kompetenta personer. Han verkar effektiv och oerhört genomtänkt i allt han gör. Det är en bra egenskap som president. Jag hoppas att han fortsätter leverera. Men man ska inte glömma bort att han själv inte är den som kommer fixa alla problem.

Jag la upp lite bilder från när jag träffade Obama på en gymnasieskola i New Hampshire. Jag skrev då att hans handslag var på en delad förstaplats med John McCain. Så blev han ju president också.

Ni hittar bilderna här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du traffat Obama, wow!
Eleni S