2009-02-18

Djupt imponerad av regeringen

Jag är ingen opartisk granskare naturligtvis, men jag tror många kan hålla med om att det krävs politisk mod och stark ryggrad för att göra som regeringen gör i Saab-frågan. Även om man inte håller med om agerandet i sak.

Den enkla vägen vore att gå in med stöd, lappa och laga, "rädda" tusentals jobb och så vidare. Den svåra vägen är att se till hela Sverige, att ta ansvar för hela Sverige.

Socialdemokraternas hållning är faktiskt förvånande. Även om jag inte delat deras åsikter i många frågor så har jag - och många andra - haft en tro på dom som statsbärande parti. Att de ibland kan sätta sig över kortsiktiga poäng för att ta ansvar för Sverige. Så är inte längre fallet. Mona Sahlin har visat det i fråga efter fråga. Nu gör hon det igen. Jag antar att det fortfarande är pensionspengarna hon ska köpa Saab för.

Att ha en socialdemokratisk regering innebar tidigare många felaktiga och dåliga beslut. Det kvarstår, men nu också med en kortsiktig politik som är väldigt, väldigt skadlig för ett land.

Få regeringar klarar av det den svenska regeringen gör nu. Jag är, som sagt, djupt imponerad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Att forsoka analysera Mona Sahlins handlande och utspel i olika fragor ar meningslost.
Hon har ingen aning om konsekvenserna av vad hon sager och ar beredd saga och motsaga vad som helst i hennes patetiska rostfiskande.

Anonym sa...

Att forsoka analysera Mona Sahlins handlande och utspel i olika fragor ar meningslost.
Hon har ingen aning om konsekvenserna av vad hon sager och ar beredd saga och motsaga vad som helst i hennes patetiska rostfiskande.

Grottolle sa...

Ja jag håller med dej...Få regeringar klarar av att tömma ett land på exportindustri som Alliansen klarar av. Undrar vad du har tänkt dej att köpa varor sedan för som vi måste importera från andra länder. Att ni inte talade om det här före valet att det skulle bli budgetunderskott hög arbetslöshet och sälja eller lägga ned alla exportföretag.

Anonym sa...

Ja, sjukt att dom inte nämnde finanskrisen innan valet. Jävla charlataner!

Seriöst, Grottolle, du måste vara världens mest korkade människa.