2009-02-27

Taxichaufförer som inte kan sitt jobb

Innan jag skaffade bil åkte jag en del taxi när det inte passade med spårvagn eller buss. Det finns såklart väldigt trevliga och duktiga taxichaffisar, men en klar majoritet har uppenbara brister när det kommer till den, för en taxichaffis, viktigaste arbetsuppgiften: att hitta.

Det vanligaste är att jag fått guida dom rätt. Min bror fick till och med knappa in själv på GPS:en, för inte ens det klarade chauffören.

Men mina vardagliga problem bleknar när jag läser om Inga som missade sin livskamrats begravning pga en taxichaufför som inte hittade till kapellet. Det vet väl alla var det ligger? Hur kan en taxichaufför missa det? Helt otroligt.

Jag förutsätter att taxibolaget som stod för färdtjänsten, som Inga åkte, stänger av chauffören från framtida uppdrag för kommunen. Om inte, så får kommunen kräva det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var väl inte så att chauffören inte hittade till kapellet utan snarare att han hämtade andra passagerare före.