2009-02-03

Vad var det jag sa?

Jag vet att det är ofint att säga "vad var det jag sa?", men struntar i det och säger: vad var det jag sa?

I president Obamas stimulanspaket på drygt 800 miljarder dollar finns en "köp amerikanskt"-klausul. Det innebär att inga utländska produkter får köpas med pengarna. Inget utländskt stål, järn eller något annat. Det är inte bara dåligt för övriga världen, det är väldigt dåligt för USA. Det innebär att om man skulle kunna köpa säg, svenskt stål, som är bättre och billigare än amerikanskt måste man ändå köpa den sämre och dyrare produkten. Dessutom riskerar det att leda till ett handelskrig, vilket är ännu sämre.

Jag tycker att Barack Obama på många sätt börjat väldigt bra som president, men stimulanspaketet ser inte bra ut.

Som Hans påpekar på Michajlovs blogg, det "hade inte hänt med McCain". Samtidigt som jag tror att de flesta av Obamas andra beslut faktiskt hade hänt med McCain, till exempel stängningen av Gitmo.

Hittat hos Dick Erixon.

1 kommentar:

Anonym sa...

gillar att du säger "vad var det jag sa" innan det ens hänt, vi får se om man får skratta åt dig på bloggen inom en snar framtid. Att du e fan av Bush 2.0 & tror att han hade gjort närheten av så bra jobb som Obama redan gjort på mindre än 20dagar måste nästan d få sig ett skratt, mccain e status quo person.

Just nu verkar iaf USA ha en sund president & du försöker få han att se dålig ut genom att angripa honom för saker som inte hänt ännu.