2009-05-25

Stanna och gör något, Pålsson

Anne-Marie Pålssons debattartikel på Newsmill om att jobbet som riksdagsledamot är meningslöst har skapat en hel del debatt. Hon tar upp precis det jag sa när jag berättade i Folkbladet att jag kandiderar till riksdagen. Det jag inte fattar är varför hon inte har försökt göra något åt det. Jag svarar Anne-Marie idag i Newsmill

"Om Pålsson är missnöjd med att "baxa något genom riksdagen", som hon skriver, så kan hon faktiskt låta bli att göra det." 

Widar Andersson, på sin tid en rätt självständig riksdagsledamot, är inne på samma spår i dagens Folkbladet

"Avhåller sig ledamöterna från att begå allvarliga brott under mandatperioden så är de närmast oberörbara. De kan rösta, skriva, tala, agera och bete sig precis som de vill. Partiet kan vädja, hota, mobba och kritisera hur mycket som helst; är man folkvald så är man."

Inga kommentarer: