2009-12-21

Tar jul

Nu tar jag jul. Ska bara rensa på skrivbordet innan jag går hem. Karin Jonsson påstod idag att hon städat sitt skrivbord. Påminner om att det var hon som sa "tomt på skrivbordet, tomt i skallen". Fredrik Bergqvist avslöjade samtidigt, i ett svagt ögonblick, att han ska försöka synliggöra i alla fall delar av sin skrivbordsyta.

Under julen väntar en hel del böcker på att läsas. Överst på listan står att slutföra den tredje boken om Lyndon Johnson. Utan tvekan de bästa politiska biografierna jag läst. The Lyndon Johnson Years, av Robert Caro. Tre tegelstenar, men oerhört bra. Johnson kommer varvas med en annan rätt känd senator, Cicero. Robert Harris andra bok om honom, Lustrum, har jag påbörjat och den känns väldigt lovande. Den första, Imperium, kan jag också verkligen rekommendera. Skönlitterära, men hyfsat verklighetstrogna.

Dessutom har jag en ambition, återigen, att slutföra med egen lilla bok, om mina resor till USA förra året.

Bloggandet kommer nog inte minska, snarare öka. Men passar på att redan nu önska er en riktigt god jul.

Inga kommentarer: