2010-02-03

Stigande humör

När jag innan jul uttryckte mina starka åsikter mot snö i alla dessa former möttes jag av stort motstånd. Det är så fint, ljust, kul för barnen, härligt, romantiskt, underbart och jag vet inte vad. Nu är det annat ljud i skällan och jag noterar med stigande förtjusning och humör hur fler och fler kommer över till den rätta, snöhatande, sidan.

Det är nästan så jag gillar snö nu, bara för det. Så det kan bli.

Hade en härlig dag i går med Alexander Bards besök i länet. Två bra föredrag i Norrköping och Linköping, ett antal personer som skrev upp sig i min riksdagskampanj. Bards föredrag var riktigt intressant. Han är ju en underhållare ut i fingerspetsarna, men tankarna han för fram är också genomtänkt och tankeväckande.

CUF-ordföranden i länet, Alexander Woodhouse, har tillsammans med Christoffer Ljung bambusat föreläsningen.

Jag gillar folk som rör runt i grytan så det känns bra att officiellt ha fått Alexanders endorsement, i bästa amerikansk stil.

Nu har jag fått lite extra arbetstid på kontoret eftersom Kungsgårdsgymnasiet har stängt. Bäst att nyttja den.

Inga kommentarer: