2010-02-15

Välkommen Bengt, tack Margaretha!

Veckans har inletts på samma sätt som de flesta veckor, med en morgonträff för Alliansen. I dag var det jag som satt ordförande. Vi kortade ner vår egen träff för att hinna med att träffa Alliansens ledamöter i hamnbolagets styrelse. Frågan ska upp i dag på KS.

Kristdemokraterna har fastställt lista inför kommunvalet och Bengt Ekström toppar före Margaretha Ericsson. Bengt jobbar som politisk sekreterare så han är välkänd för oss i korridoren. Jag tror det kommer bli mycket bra. Det har varit en fröjd att samarbete med honom hittills och kommer säkert bli det framöver också.

Margaretha kommer jag att sakna. Nu fortsätter hon som tur är fram till valet, men sen blir det tomt. Ingen jobbar nog hårdare än vad hon gör. Alltid tusen grejor på gång och inte sällan somnar hon framför datorn sena nätter. Hon har gjort sig förtjänt av lite lugnare tempo. Margaretha och jag har ett skönt sätt mot varandra. Hon gnabbas och retar mig för att jag är ung och grön, jag henne för att hon är gammal och mossig. Egentligen är hon inte det alls (inte mossig i alla fall). Hon är den som har klart mest koll på ny teknik, så behöver man råd om en ny dator eller telefon är det henne man ska fråga.

Hon kommer också fortsätta i fullmäktige vilket är bra. Ingen driver valfrihet för äldre och barnfamiljer med större frenesi. Det är en tillgång för hela alliansen både före och efter valet.

Inga kommentarer: