2010-03-24

Rekordinnehavare Billström på besök

Tobias Billström är, förutom migrationsminister, innehavare av det inofficiella svenska rekordet i dörrknackning på 10 000 dörrar. Det är hans rekord jag tänker försöka slå.

Igår besökte han Norrköping på en inbjudan från Liberal Mångfald, ett nätverk inom Folkpartiet. José Kimenga är nätverkets mycket drivande ordförande. Billström träffade ett gäng folkpartister, andra intresserade och en stor grupp invandrare, främst från Somalia och Irak.

Billström imponerade på mig med hans raka sätt att svara på frågorna. Även om han visste att en del svar inte var populära så svarade han rakt och ärligt utan krumbukter. Verkade som att publiken uppskattade det.

Billström kände till mitt rekordförsök och önskade mig lycka till. Ska vi vinna som Allians kräver det mycket dörrknackning, menade han. Jag instämmer!

Tobias Billström, Mohammad Yusuf och José Kimenga.

Billström hälsar på publiken.

Inga kommentarer: