2010-04-05

Aschberg ikväll

Om ni vill får ni gärna kolla in Aschberg på TV8 kl. 22 ikväll. Jag ska vara med och prata om kamphundar. Danmark förbjuder 13 raser - ska vi göra samma sak i Sverige?

Jag vill se en licens där de allra farligaste raserna inte för innehas som sällskapshundar.

Ska hoppa på tåget vid halv sju. Det har ju snöat ute. Får väl se om tåget är i tid.

Staffan Danielsson har svarat i NT och på Newsmill. Eftersom NT inte lägger ut artiklarna på nätet (buuuu!) så länkar jag till Newsmill.

Läs också gärna Staffans inlägg om infrastruktursatsningarna och Ostlänken. Jaginstämmer i det mesta.

Det har varit en härlig påsk. Spenderade skärtorsdag och långfredag i Skåne, med en tur på Österlen bland annat. Lördag och söndag har jag varit hos mor, där mormor har hälsat på. Idag lite jobb och läsande om vartannat.

1 kommentar:

Jenny-Ann sa...

Jag har en amstaff och en amerikansk bulldog - två hundar av de raser som i dag föreslås förbjudas i Danmark. Eftersom du förespråkar restriktioner där vissa hundraser endast ska få användas professionellt, alltså i yrkesutövning, undrar jag;

Jag håller fn på att utbilda min bulldog till vårdhund. Hon är "klassens stjärna" och har klarat alla förekommande tester med toppresultat. När hon är färdig och vi kommer att åka runt i länet för att besöka och stimulera äldre, handikappade och barn till rehabilitering och ett rikare liv, kommer hon att falla inom din "yrkesutövningskategori" då - eller ska hon utplånas?

/En knappt medelålders snart fyrbarnsmamma som bor ute i skogen och som jobbar med vård och behandling av barn/ungdomar