2010-05-26

Att det känns så mycket med Palace

Jag är inte infödd norrköpingsbo men har bott här nu i snart 10 år (hjälp vad tiden går fort!). Borde inte känna så starkt för att Palace går i konkurs, tycker jag. Men det känns riktigt, riktigt sorgligt.

Direkt när jag flyttade hit förstod jag att Palace var en institution. Jag uttalade det på engelska, Palace, men fick snabbt lära mig att det heter Pallas.

När det varit mycket folk på Palace har det varit ett riktigt grymt uteställe. På senare tid, efter att de stängde övervåningen har det sett dött ut de gånger jag gått förbi.

Nyss såg vi Bomull gå i graven, nu troligen även Palace. Grand har byggt ut lite, men de större ställena klappar igen. Bara Otten kvar. Verkar vara svårt att få det att gå ihop.

Att det nu verkar bli kontor där känns verkligen som ett slöseri med ett ypperligt restaurangläge vid Strömmen.

Ska försöka ta mig till Palace någon kväll de närmaste veckorna innan de slår igen.

Tack för alla roliga kvällar!

Inga kommentarer: