2010-05-25

Hjälp!

Jag har tidigare bett er om hjälp att utforma mina flygblad. Det blev bra mycket bättre tack vare er hjälp.

Nu vill jag finjustera en del av texten. Det handlar om avslutningen där jag räknar upp tre saker jag vill göra. Så här ser det ut idag:

Jag vill...

...sänka skatten för arbetande och pensionärer.

...bekämpa våld mot kvinnor, bland annat genom längre fängelsestraff för grova våldsbrott.

...inte införa datalagringsdirektivet i Sverige.


Jag skulle vilja att texten om skatter blev lite tydligare, eller mer pedagogisk, utan för den delen bli speciellt mycket längre (helst kortare!).

Våld mot kvinnor-delen är lite lång, men innehållet är ungefär det jag vill ha fram. Frågan är om jag ska bli mer specifik. Jag vill införa kontaktförbud (besöksförbud idag) med GPS-övervakning av gärningsmannen och ha tufft straff för brott mot det.

Sista meningen är väl rätt bra, men det vore nog bättre att skriva "stoppa införandet...". Eller vad tycker ni?

Förutom svar i kommentarerna får ni gärna mejla (mathias.sundin@norrkoping.se) eller hör av er via Facebook.

Inga kommentarer: