2010-06-26

Vårt hundförslag hos TT

Min medkombatant Peter Kjällkvist (FP) i Järfälla uttalar sig i en TT-artikel idag som finns spridd i flera tidningar, DN, SvD till exempel. Det gäller vårt förslag om en licens för farliga hundraser. Det danska förbudet träder snart ikraft och debatten tar fart även i Sverige.

Niklas Frykman, FP i Eskilstuna, gillar vad han läser.

Midsommar var (och är fortfarande) så idyllisk den kan vara. På eftermiddagen igår låg jag en stund i gräset och tittade upp i himlen. Den svenska flaggan fladdrade mot den ljusblå himlen. Något mindre ljust moln seglade förbi. Glada människor runtomkring. Sällan har jag känt mig så svensk.

Nu sitter jag ute i trädgården med datorn i knät och kollar vad som hänt i världen. Bättre uppladdning för en hård dörrknackningskampanj under resten av juni och juli är nog svårt att hitta.

2 kommentarer:

Unknown sa...

stå på er! 89% i dn:s omröstning ä för ett förbud

23 U.S. fatal dog attacks occurred in 2008. Pit bull type dogs were responsible for 65% (15). Pit bulls make up approximately 5% of the U.S. dog population.
http://www.dogsbite.org/bite-fatalities-2008.htm

Unknown sa...

matias, tycker att du och peter ska starta en namninsamling för förbud mot kamphundar, det är många som är för det 89% i dn:s omröstning med mer än 4000 röster men mesiga svenska politiker(ursäkta) velar, hur många attacker på barn krävs det för att något ska hända