2011-02-02

Kammarforum

Östsvenska Handelskammaren - med ordförande Bengt Assarsson och VD Jonas Sjöbom - är på G! De pumpar på i tidningar och media med åsikter om hur regionen ska utvecklas. Jag håller inte med om allt, men en del. Framförallt tycker jag det är oerhört bra att näringslivet finns med i samhällsdebatten. Det saknas i Sverige. Jag är visserligen gammal företagare, men jag räknas inte som näringsliv längre.

Igår invigde de Kammarforum.

Jag var där (snott från Widar Andersson, som också var där).

Kammarforum finns i gamla Bomulls lokaler. Kändes lite konstigt att inte mötas av hög musik och partyklädda människor, men stämningen var god ändå. Och lite dans blev det. En snubbe gick loss på en trumma medan en tjej, med mycket hög energinivå, dansade loss.

Om jag förstått rätt ska Kammarforum vara en mötesplats för företagare. De ska verkligen få valuta för medlemsavgiften i handelskammaren. Forumet ska funka som en katalysator för fler affärer. Himla roligt att ett sådant ställe hamnar så centralt i Norrköping.

Jag hoppas - är faktiskt rätt säker på - att politiker också är välkomna dit.

Inga kommentarer: