2011-04-03

Det är vi som är Norrköping!

En underbar söndag börjar närma sig sitt slut.

Först brunch med Andreas och Lampan. Sen med tröja och halsduk upp till Parken. Alltid en så stark känsla att gå genom staden och se halsdukarna överallt.

Det regnade, spelet var - rent objektivt - inte så värst bra, men det spelade ingen som helst roll. Det var stämningsfullt, mysigt och roligt på matchen.

Efteråt älgfärsbiff på Munken. Det är alltid så skön och mysig stämning där. Verkligen det perfekta "efter match"-stället.

Jag tänkte på hemvägen hur otroligt bra jag trivs i Norrköping. Jag älskar folket, husen, gatorna och den optimism som finns överallt.

Igår höll jag till i Finspång. Där var det också trevligt. Jag tog över stafettpinnen från Karin Granbom Ellison som ordförande för länsförbundet. Ett hedrande uppdrag med tanke på historien. Det är i Östergötland rösträttsrörelsen har sitt ursprung. Folkpartiets har sitt ursprung i rösträttsrörelsen. Vår partiblomma, blåklinten, är Östergötlands landskapsblomma.

Nu ska vi lägga stort fokus på idéutvecklingen. Nytt partiprogram ska antas 2013 och tills dess gäller det att spruta ur sig idéer.

Nu ska jag kolla sportsändningarna. Norrköping är åter i allsvenskan. Det känns så gött!

Inga kommentarer: