2011-04-11

Nu måste jag ut i solen!

Klockan ringde men jag vaknade inte till speciellt mycket. Slog på teven i alla fall. Dvalade mig genom nyhetssändningen. Inga uttalanden som gjorde att jag vaknade. Så kom vädret. Normalt sett ett sömnpiller. Men så hör jag att meterologen utlovar 20 grader. Klarvaken!

Nu har jag inte temperaturen kommit dit än. Men det rör på sig! Och nu när jag gick tillbaka från Renströmmen efter lunchen så sken solen.

Lite solbränna skulle inte sitta fel.

Jag ska till Linköping på ett möte. Sen ut till universitetet. Där hoppas jag kunna ta en fika i solen. Om solen skiner över den kära grannstaden?

Vi i Alliansen har i dag träffat vår fjärde generaldirektör, Staffan Widlert från Transportstyrelsen. En myndighet som bildades för drygt två år sedan då fyra tidigare myndigheter slogs ihop. 1600 anställda varav 450 i Norrköping, där huvudkontoret ligger. Det är dom som snart flyttar in i Lundbergs nya hus i kvarteret Lyckan.

Nej, nu måste jag pila väg mot Linköping.

2 kommentarer:

Robert Nordman sa...

Mjo, vid Zenit och Origo skiner solen i alla fall - men jag skulle hellre hänga vid räcket bakom Kåkenhus och höra Strömmen dåna samtidigt.

Mathias Sundin sa...

Den sken utanför Cesam!