2011-06-14

Höger är bättre än vänster, men vänster tar sig

Min knäskada har blivit bättre och bättre. Jag har kastat den ena kryckan och känner i dag att jag nog inte behöver den andra heller.

Läkaren sa att jag skulle komma tillbaka om det inte blivit bättre nu. Men vad göra om det har blivit bättre? Det sa hon inte. På vårdcentralen fick blev jag rekommenderad att besöka Mikael Svensson på Rehab, som är duktig på knän.

Väl där, alldeles nyss, började han undersöka mitt högra knä. Vad är detta för lirare tänkte jag. Det är ju vänster jag har ont i! Så jag påpekade det. Jodå, det hade han förstått, han ville kolla hur mitt bra knä var så han kunde jämföra. Mitt påpekande kändes aningen pinsamt.

Hur som helst. Han kan inte vara riktigt säker, men det är en lättare skada. Jag kan börja träna försiktigt snart och förhoppningsvis ska det vara helt läkt i augusti.

Riktigt proffsig kille, Mikael Svensson.

Jag är ingen festivalkille (hatar tält och hatar lera), men helt fantastiskt roligt med jättefestivalen som är på gång till Norrköping. 40-50000 människor, all marknadsföring, alla jobbtillfällen (även om de kortvariga) och all turism i övrigt det kan leda till.

Och nu när jag tänker på saken, kanske det inte vore så dumt att gå på festivalen. Jag kan ju ändå sova i min egen säng.

Inga kommentarer: