2012-02-14

Vad tar man med sig om det brinner?

Fick anledningen att fundera över det igår. Satt i soffan och läste när något stort fordon med saftblandare på taket körde in på gatan utanför. Hämtar de sopor på kvällen numera?
Efter en stund tittade jag ut. Det var blåljus som hade blinkat. Lite längre ner på gatan stod ett par brandbilar.

Jag öppnade fönstret och lutade mig ut för att se. Rök bolmade ut från en lägenhet i samma hus som mitt.

Tänkte att någon ringer väl på om man behöver evakuera, men jag höll ett vaknade öga på vad som hände. Samtidigt började jag fundera på vad som skulle ta med mig om det var dags att evakurera. Dator, iPad och telefon samt något fotoalbum var det jag kom på. Annars har jag inte så mycket prylar som är mig speciellt kära. Llite trist, samtidigt som det ju uppenbarligen kan vara smidigt.

Apropå kära. Jag ska fira Alla hjärtans dag på årsmöte i Motala. Sånt brukar vara väldigt trevligt, så det går verkligen ingen nöd på mig.

Ha en skön Alla hjärtans dag. Jag tänker lyssna på Hearts of Fire =)

2 kommentarer:

Johan Pehrson sa...

Liberalismen?

Mathias Sundin sa...

Ja, den är dessutom lätt att bära =)