2012-04-22

Dä swinger döh!

Det är Norrköpins nya slogan. Släng dig i väggen East Sweden. I de Geer-hallen i kväll beslutade Filip&Fredrik och tusen norrköpingsbor att Norrköpings nya slogan är: Dä swinger döh!


Jag är ett stort fan av Filip&Fredriks podcast och de påstår att vi som gillar den också skulle gilla deras show. Det gjorde jag! Jag fick biljetter i födelsedagspresent av brorsan och han gjorde mig också sällskap ikväll.

Grejen var att plocka fram det som är speciellt med Norrköping. Filip&Fredrik har en förmåga att hitta det unika, det vackra och fina i folk och platser. Det gjorde de med Norrköping också.

Dä swinger döh kom från swingersklubben Adam & Eva, och fick stå för att det svänger i Norrköping och för nytänkande. Fråga mig inte hur det blev så...

I morgon ska vi besluta på kommunfullmäktige om East Sweden. Lars Stjernkvist har nu fått Dä swinger döh-slogan inramad (han lovade ta med sig den) och bli inte förvånade om vi klubbar det istället.

Inga kommentarer: